Detta ingår i montern
3×2 meter monteryta.
Vitmålade väggar (om ni gör åverkan på monterväggar måste de återställas i bef. skick). Väggarna är 2,5 m höga och 1 m breda.
Det är 1 m vägg mellan montrarna.
Belysningen kommer från taket. Önskar ytterligare belysning så som spotlights bokas detta via Malin Hallgren, [email protected], 031 708 81 45.
Alla montrar har tillgång till el.
1 st fällbord (180×80 cm i bordsytan, höjd 73 cm).
2 st stolar.
6 st entrébiljetter/mässdag (totalt 24 st), samt 30 st införselbevis till hund som gäller för alla fyra mässdagar (mailas under december till er kontaktperson).
Pris för extra yta: 690 kr/kvm inkl. moms.
När får vi vår placering?
När ansökningstiden har gått ut behöver vi ett par veckor på oss att placera alla klubbar, så vi ber om att få återkommer till er med placering, biljetter osv. i november/december.
Marknadsföring
Här finns vår logotyp som ni gärna får använda för att marknadsföra att ni är med på MyDOG. Använd den gärna på er hemsida och/eller i era sociala medier. Presentation (text och bild) av klubben på MyDOG:s hemsida mailas till [email protected]
Öppettider & inträde
MyDOG är öppet 3-6 januari kl. 07.00-ca 17.30 för hundutställare och publik. Dock är det inga aktiviteter förrän kl. 09.00 då utställningen börjar. För er som bemannar montern öppnar vi kl. 07.00. Montern ska alltid vara bemannad, men de första två timmarna varje dag är frivilliga, så ni behöver inte komma in förrän 09.00.
Det finns två vaccinationskontroller som alla hundar måste genomgå. En är belägen vid mässans entré 2, mitt emot Liseberg, och en vid entré 5 intill restaurang Corner, till vänster om huvudentrén vid Korsvägen.
In- utflyttningstider
Inflyttningstiden i montern: 2 januari kl. 07.00-20.00
Utflyttningstiden ur montern: 6 januari ca kl. 18.00-24.00
(Tider kan komma att justeras)
Man behöver inte entrébiljetter vid in- och utflytt, utan ni anmäler er i informationsdisken med era namn så får ni utställarkort på plats. Ta med giltig id-handling.
Rasparaden
Varje dag har vi den uppskattade rasparaden kl. 14.15. Alla klubbar som ställer ut på Ras- och Specialklubbstorget har skyldighet att ingå med minst en hund och en förare som en del av rasparaden. Samling sker bakom finalringen kl. 14.00.
Tävling
Under utställningsdagarna kommer de tre bästa rasklubbsmontrarna att utses och belönas med fina priser. Vi kommer att belöna den monter som vi tycker har uppfyllt nedan kriterier på bästa sätt. Prisutdelning i Finalringen 4 januari.
• Välkomnande – Att montern ger ett välkomnande och trevligt intryck som bjuder in besökaren.
• Bemötande – Omhändertagandet av den intresserade.
• Raspresentation – Att rasen presenteras på ett informativt och tydligt sätt, både visuellt och genom monteragerandet.
• Monterutseende – Monterns design och kreativitet.
Lunch
Utställarrestaurang Seasons vid entré 5 serverar buffé och har öppet fredag-måndag kl. 11.30-15.00. Ni betalar med kort på plats i restaurangen.
After Dog
Lördagen den 3 januari kl. 18-20 är du välkommen till vår lobbybar Twentyfourseven på After Dog. Det blir härlig stämning och AW-priser i baren. Självklart är även våra fyrbenta bästa vänner välkomna.
Ringmatta
När mässan har stängt sista dagen finns det eventuellt blå ringmatta som ni kan få ta med er hem. Anmäl hur mycket ni vill ha inne på vårt Service Center innan söndag den 6 januari kl. 12.00 så vi kan planera vilken matta ni kan ta och från vilken ring ni kan hämta. Ni hämtar mattan från angiven ring och transporterar den därifrån när mässan stänger på måndagen.
Foto-, film- och ljudpolicy
I vår strävan att göra MyDOG ännu starkare och mer attraktiv kommer vi bland annat att fotografera och filma under dessa dagar. Materialet kan komma att användas i marknadsföringssyfte för framtida arrangemang hos oss. Om ni önskar mer information eller om det är någon som inte vill vara med på bild är ni välkomna att läsa mer om vår integritetspolicy på: www.svenskamassan.se/integritetspolicy-massor eller kontakta oss på [email protected]